දේව ධාර්මික සිතා බැලීමක් -02

නික්මයාම හා ව්‍යවස්ථාව
අධිරාජ්‍යයෙන් නික්මයාමත් සමඟ ජනතාවක් (ජාතියක්) ලෙස ගොඩනැගිමටද, අධිරා්‍යවාදයට පිටතින් වු වටිනාකම් මත ගොඩනැගෙන දේශයක් තිරසර ලෙස පවත්වා ගැනීමටද පිටු බලය සපයන ව්‍යවස්ථාවක් ඇති විය. එය වනාහි ජනතාව අතර මෙන්ම ඊටත් වඩා දෙවියන් හා ජනතාව අතර ගිවිසුමකි.

මානව ඉතිහාසය අරගලයේ ඉතිහාසයකි. පළමුව එය තම පැවැත්ම සඳහා කරන ලද අරගලයකි. සොබාදහම සමඟ පොර බදිමින් සොබාදහමේ නීතිරීති හඳුනාගනිමින් අව් වැසි, මැසි මදුරු සතා සිව්පාවා සමඟ පොරබදිමින් ජීවත්වීම උදෙසා කළ අරගලයකි.

ශ්‍රී ලංකාවේ කතෝලික සභාව 2017 වර්ෂය ‘ජුසේවාස් මුනි වසර’ ලෙස ප්‍රකාශයට පත් කොට විවිධ ක්‍රියාකාරකම් දියත් කළේය. එය නිමාවට පත්වන මොහොතේ ආපසු හැරි බැලීම යෝග්‍යය යුතුය. කිතුනුය.

කිතු හද ගැස්ම

10

2017 වසර එළඹියේ යුක්තියට සා පිපාසිත ජනයාගේ හදවතේ සදා සුව නොවන තුවාලයක් අති කරමිනි.

ඒ එක්සත් ලංකාවක් තුළ සියලු ජාතින්ට සමානාත්වය ඇති ජීවිතයක් සහතික කිරීම උදෙසා හඬ නැගු රවිරාජ් නම් පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරයාගේ ඝාතකයින් යැයි චෝදනා ලැබු හමුදාවේ බුද්ධි අංශයට හා කරුණාගේ කල්ලියට අයත් වූවන් නිදහස් කිරිමේ අධිකරණ තීන්දුව සමඟය. ඒ වනාහි දෙමළ ජාතිකයාට ‘යුක්තිය’ ලබා නොදීමේ සිංහල ස්වොත්මවාදය අධිකරණය තුළින්ම ක්‍රියාත්මක වීමකි.

වසරින් වසර වානිජකරණයේ උපායන් තුළින් විකෘති කරනුයේ නත්තල නම් වූ විමුක්තිදායක කිතු උපත සැමරීම පමණක් නොව සියළු ආගමීක හර පද්ධතීන් සහ ලාංකීය මිනිස් සාරධර්මයන්ය. ධනවාදී සමාජ ක‍්‍රමයේ වෙළඳ පොළ ආර්ථීක ක්‍රමය සියළු ධාර්මික හරයන් වානිජකරණය තුළින් ලාභය පමණක් අරමුණු කරගත් මූල්‍යකරණය කිරීම ඇරඹුනේ අද ඊයේ නොව විවෘත ආර්ථීක ක‍්‍රමයේ ඇරඹුමත් සමගය. මෙම නියොලිබරල්වාදී ආර්ථීක ක්‍රමය මත ගොඩ නැගුනු දූෂිත දේශපාලන ව්‍යුහය සහ මෙම සාපරාදී ක‍්‍රමය ආශිර්වාද කරන ආයතනගත සාම්ප‍්‍රදායික ආගමික ව්‍යුහය තවතවත් මෙම සමාජය වහල් කරනු මිස නිවහල් නොකරනු ඇත. පීඩිත ජන වර්ග සූරාකනු ලැබිම සහ මුලාකිරීම සිග‍්‍ර කිරීමක් මිස වෙන යමක් මෙම විෂම සමාජ ව්‍යුහය නිර්මාණය නොකරනු ඇත.