මේ ප්‍රකාශය පිළිබඳව හෝ ඉන් මත කළ කරුණු පිළිබඳව හෝ ඉදිරි දැක්මක් සකසා ගැනීම අවශයය. එ් පිළිබඳව ශ්‍රී ලාංකීය කිතුනු ප්‍රජාවගේ අවධානය යොමු විය යුතු බව මේ ලියුම්කරුගේ අදහසයි. 

කි‍්‍රස්තියානිය පැහැදිලිවම රෝම අධිරාජ්‍ය තුළ නිර්ධන පංතිකයාගේ ආගම විය. ඒ නිසාම එය ඉතා සහසික ලෙස මර්ධනයට ලක් විය. එය අධීරාජ්‍යයාගේ ආගම බවට පත් විම කෙමෙන් කෙමෙන් සිදු වු හැටි වෙනම කථා කළ යුතු මාතෘකාවකි.

මා මෙහිදි ධනවාදයේ මූලධර්මය යන වචනය පාවිච්චි කරනුයේ කිතු තුමා ජීවත් වු සමයේ ධනවාදයක් නොතිබුුන බැවින් එතුමා ධනවාදයට එරෙහිව අදහස් නොදැක්වු බවට කෙනෙකු තර්කයක් ඉදිරිපත් කළ හැකි නිසාය. අප පවසන්නේ සමාජ විද්‍යාත්මක අරුතින් ගෝති‍්‍රක වඩවසම් ධනවාදි ලෙස යුගයන් බෙදා දක්වන නමුදු එකි සැම යුගයකම ධනවාදයේ අධිරාජ්‍යවාදයේ මූලධර්මම මුල රූපය කි‍්‍රයාත්මක වු බවයි. එනම් සුුළුතරයක් විසින් සාහසික තිරශ්චීන හා සංග්‍රාමික ලෙස බහුතරය සූරාකෑම ස්වභාවය පැවැති බවයි.

එමනිසා අද විවාහ උත්සවයත් සුපුවතක් විය යුතුව ඇත. විවාහයක් කිරීම යනු අද බිය ගෙන දෙන ක්‍රියාවක් වී ඇත. ඉතාමත් සුළුවෙන් විවාහය කිරීමට පවා, අද ලක්ෂ ගණනක් අවශ්‍යයව තිබේ. අපි මේවා වෙනස් කරන්නට පෙරමුණ ගතයුතු වෙමු.

ශිෂ්‍ය අවදියේදි ’මාක්ස්ගේ චින්තනය පුබුදු කිරීමට බලපෑ ප්‍රධාන හේතුවක් වූයේ ඔහු ද්විතීය අධ්‍යාපනය ලැබු පාසලයි. එය ඔහුගේ උපන් ගම් ප්‍රදේශ වු ටි‍්‍රර් (ටයර්) හි පිහිටි ජේසු නිකායික පියවරුන් විසින් පවත්වාගෙන ගිය කතෝලික පාසලකි.